این رشته در آزمون کارشناسی ارشد 99 دارای گرایشهای زیر است:
- تجارت الكترونيكي
- مديريت سيستمهاي اطلاعاتي
- سيستمهاي تكنولوژي اطلاعات (ITS
- سامانه هاي شبكه اي
- سيستم هاي چندرسانه اي
- معماري سازماني
- تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات(ICT
تجارت الكترونیكی
هدف این گرایش تربیت متخصصانی با قابلیت بكارگیری فناوریهای پیشرفته، تدوین استراتژی و طراحی و مدیریت سیستمهای تجارت الكترونیك و رفع موانع موجود جهت استفاده از پتانسیل موجود در تجارت الكترونیكی میباشد.
فعالیت در بانكها، ایجاد سایتهای ارایه دهنده خدمات تجارت الكترونیكی از دیگر مراكز فعالیتهای فارغالتحصیلان این گرایش است. دانش آموختگان این گرایش قادر خواهند بود به عنوان كارشناس ارشد راهحلهایی كاربردی در زمینه تهیه، بهینهسازی، بهبود و بسترسازی سیستمهای تجارت الكترونیك ارائه دهند. آنها قادرند با توجه به آموختههای خود با رعایت تمامی جوانب علمی، فنی و با توجه به نیازهای جامعه راهحلهای بهینه را انتخاب كرده و آنها را به نتیجه برسانند.